Waarom is mijn profiel geblokkeerd?

We zoeken altijd naar vriendelijke oplossingen en waarschuwen onze leden van tevoren, maar soms zijn er situaties, waarin we profielen tijdelijk of permanent moeten blokkeren.

Dit gebeurt wanneer leden onze Gebruiksvoorwaarden, Catalogusregels, Algemene Gebruikersvoorwaarden Vinted Pro, Algemene Verkoopvoorwaarden Vinted Pro, of Forumregels niet naleven.

Wanneer kunnen we je tijdelijk blokkeren?

  • Bij aanstootgevend gedrag tegenover andere leden, ons team of bij spammen in ons forum.
  • Bij het verkopen van namaakartikelen, dus vervalsingen en/of ongeautoriseerde replica's van originele producten.
  • Bij het promoten van shoppen buiten het Vinted Betaalsysteem om.
  • Bij het verkopen van artikelen met commerciële doeleinden. Dit is alleen bedoeld voor Pro-verkopers, en altijd zolang ze de Catalogusregels naleven.

Je account wordt na 7-14 dagen automatisch gedeblokkeerd. We kunnen het alleen eerder deblokkeren als je kunt aantonen dat de blokkering onterecht of per ongeluk is. Je vindt de einddatum van de blokkering op je scherm wanneer je inlogt op Vinted.

We blokkeren permanent leden die zich schuldig maken aan het volgende:

  • Fraude of oplichting van andere leden.
  • Het hebben van meerdere profielen (tenzij ze één standaardaccount en één Vinted Pro account hebben die geregistreerd zijn met een verschillend e-mailadres en telefoonnummer).
  • Herhaaldelijk op een manier optreden waardoor ze anders tijdelijk zouden worden geblokkeerd.
  • Herhaaldelijk namaakartikelen verkopen dus vervalsingen en/of ongeautoriseerde replica's van originele producten.
  • Niet op de berichten van ons team over het oplossen van een probleem met hun bestelling reageren.
  • Bij het artikelen met commerciële doeleinden verkopen. Dit is alleen bedoeld voor Pro-verkopers, en altijd zolang ze de Catalogusregels naleven.

Als je wordt geblokkeerd omdat je als standaardverkoper, commercieel verkoopt, kun je een Vinted Pro-account aanmaken en daar commercieel verkopen.

Je verdiensten opnemen

Als je permanent wordt geblokkeerd en nog geld hebt in je Vinted Portemonnee, kun je dit naar je bankrekening overboeken. Zo doe je dat:

1. Log in op je Vinted Profiel. Je wordt doorgestuurd naar je inbox
2. Ga naar je Vinted Portemonnee onder je profiel, en doe een uitbetaling

Let op:
In bepaalde gevallen is het niet mogelijk in te loggen als je geblokkeerd bent. Als dit het geval is, laat het ons dan weten. Klik onderaan op de knop Neem contact met ons op en stuur ons een bericht.

Goed om te weten

Je kunt je kopers informeren over hun pakketten en verkopers bevestigen dat je hun artikelen hebt ontvangen, zelfs wanneer je profiel is geblokkeerd. Je kunt ook met het Vinted Team contact opnemen om te achterhalen wanneer/of je profiel wordt gedeblokkeerd. Je kunt dit alles doen na het inloggen bij Vinted.

Heb je iets aan dit antwoord gehad? of
Neem contact met ons op