Terugbetalingsbeleid Pro
Belangrijk
Als je iets koopt van een particuliere (normale) verkoper, of als je zelf een Pro-verkoper bent (zelfs als je van een andere Pro-verkoper koopt) zijn het standaard Terugbetalingsbeleid en de Kopersbescherming van toepassing.

Als je van een Pro-verkoper koopt, is je aankoop beschermd door het herroepingsrecht en onze Kopersbescherming Pro. Een Pro-verkoper herken je aan de Pro-badge naast hun naam in hun profiel en in de advertenties.

Dit betekent dat je het artikel kunt terugsturen binnen 14 dagen nadat het was gemarkeerd als bezorgd en een terugbetaling kunt ontvangen als: 

  • Je het artikel niet leuk vindt; of
  • Het artikel anders is dan de beschrijving; of
  • Het artikel is beschadigd tijdens het vervoer (als het pakket zichtbaar is beschadigd, accepteer het dan niet); of
  • De bestelling niet is aangekomen.

Je kunt ook een terugbetaling ontvangen als het artikel niet is aangekomen, zoals beschreven in onze Kopersbescherming Pro.

1. Een claim indienen

Klik op Ik heb een probleem in de chat met de verkoper. Doe dit binnen 14 dagen nadat het artikel is bezorgd. Wij pauzeren de bestelling en bewaren je betaling totdat het probleem is opgelost. 

2. Overleg met de verkoper

De koper is in de meeste gevallen verplicht het artikel retour te nemen. Als het artikel een uitzondering op het herroepingsrecht vormt, of als je je hebt bedacht, voltooi je de bestelling via de knop Dit probleem oplossen. Klik daarna op Bevestigen.

Als het herroepingsrecht van toepassing is maar de verkoper een retour en terugbetaling weigert, kunnen we je helpen. Klik hiervoor op Bekijk details in de chat en klik vervolgens op Neem contact op onderaan het scherm. Doe dit binnen 14 dagen nadat het artikel gemarkeerd is als bezorgd. 

We helpen je met het uitvoeren van het herroepingsrecht en de terugbetaling.

Belangrijk
Als je de deadline van 14 dagen mist, of als we je geen terugbetaling kunnen verzorgen, voltooien we de bestelling en geven we de betaling aan de verkoper vrij. Als de verkoper het niet eens is met je claim, onderzoeken we de zaak eerst verder.
3. Het artikel terugsturen

Bekijk dit stappenplan om een artikel naar een Pro-verkoper terug te sturen.

Kopers betalen voor de retour, tenzij er iets anders staat in het Aanvullend beleid van de Pro-verkoper

De kosten voor de retour zijn afhankelijk van de verzendmethode die jij en de verkoper kiezen. Je kunt gebruikmaken van elke pakketdienst, zolang je maar gebruik maakt van een traceerbare verzendmethode.

4. Je terugbetaling ontvangen

Je ontvangt je terugbetaling in de Vinted Portemonnee of op de manier waarop je de bestelling hebt betaald. Hoelang het duurt voordat je de terugbetaling ontvangt is afhankelijk van de gekozen betaalmethode.

Bekijk hier meer informatie over terugbetalingen en hoelang het duurt om ze te verwerken.

Heb je iets aan dit antwoord gehad? of
Neem contact met ons op