De bestelling is geannuleerd. Wat is er gebeurd?

Een bestelling kan om meerdere redenen geannuleerd worden. Dit kan voorkomen als we geen trackinginformatie hebben ontvangen, of vanwege problemen nadat het artikel is verzonden.

Zoals je kunt teruglezen in ons Terugbetalingsbeleid, ontvangt de koper altijd een terugbetaling als de bestelling wordt geannuleerd.

Er is geen trackinginformatie

De bestelling wordt geannuleerd als de verkoper:

  • De verzendinstructies niet heeft geopend of het verzendlabel niet binnen 4 werkdagen heeft gedownload.
  • Het artikel niet verstuurt, of niet binnen 5 werkdagen op de knop Artikel verzonden heeft geklikt.
  • Een door Vinted aangemaakt verzendlabel heeft gebruikt en het artikel als verzonden heeft gemarkeerd, maar we binnen 4 werkdagen geen trackinginformatie hebben ontvangen. Dit kan voorkomen als:
    • De verkoper een verkeerde verzendmethode heeft gebruikt (niet waarvoor de koper heeft betaald);
    • De verkoper het pakket niet heeft verzonden.
Note
De bestelling wordt mogelijk niet direct geannuleerd. Het kan tot een week nadat je de hierboven genoemde deadlines hebt gemist, duren. Het heeft geen zin om het artikel alsnog te sturen, want een eventuele annulering van de bestelling kan hiermee niet voorkomen worden. De koper ontvangt dan een terugbetaling. Bekijk hier hoelang het kan duren voordat de verkoper de terugbetaling ontvangt. Dit is afhankelijk van de gebruikte betaalmethode.

Nadat de bestelling is geannuleerd, kan de verkoper hetzelfde artikel opnieuw uploaden, en weer verkopen, er vanuit gaande dat het artikel nog niet was verzonden.

Zolang het artikel niet is verzonden, kunnen zowel de koper als de verkoper de bestelling annuleren.

Als het artikel al is verzonden

We kunnen een bestelling annuleren als het artikel:

  • is kwijtgeraakt tijdens het vervoer of teruggestuurd is naar de verkoper;
  • is beschadigd tijdens het vervoer;
  • totaal niet overeenkomt met de beschrijving.

Bij verzending via Mondial Relay kan de koper de bestelling ook zelf annuleren als het pakket is kwijtgeraakt.

Goed om te weten:

  • We betalen de koper terug na het annuleren van een bestelling, volgens de voorwaarden van ons terugbetalingsbeleid.