De bestelling is geannuleerd. Wat is er gebeurd?

Een bestelling kan om meerdere redenen geannuleerd worden. Dit kan voorkomen als we geen trackinginformatie hebben ontvangen, of vanwege problemen nadat het artikel is verzonden.

Er is geen trackinginformatie

We annuleren de bestelling automatisch als de verkoper het artikel niet op tijd verzendt, of de instructies niet volgt. We doen dit als de verkoper:

  • de verzendinstructies niet heeft geopend of het verzendlabel niet binnen 2-4 werkdagen heeft gedownload;
  • niet binnen 5 werkdagen op de knop Artikel verzonden heeft geklikt;
  • op de knop Artikel verzonden heeft geklikt, maar we binnen 4 werkdagen geen trackinginformatie van de verzending hebben ontvangen. Dit kan voorkomen als:
    • de verkoper heeft gekozen voor een niet-traceerbare verzending, terwijl het verzending met tracking had moeten gebruiken;
    • de verkoper een verkeerde verzendmethode heeft gebruikt (niet waarvoor de koper heeft betaald);
    • de pakketdienst het pakket niet heeft gescand bij het ophalen.

De verkoper kan hetzelfde artikel opnieuw uploaden, weer verkopen, en op tijd verzenden.

Zolang het artikel niet is verzonden, kunnen zowel de koper als de verkoper een bestelling annuleren.

Als het artikel al is verzonden

We kunnen een bestelling annuleren als het artikel:

  • is kwijtgeraakt tijdens het vervoer of teruggestuurd is naar de verkoper;
  • is beschadigd tijdens het vervoer;
  • niet overeenkomt met de beschrijving.

Bij verzending via Mondial Relay kan de koper de bestelling ook zelf annuleren als het pakket is kwijtgeraakt.

Goed om te weten:

We betalen de koper terug na het annuleren van een bestelling, volgens de voorwaarden van ons terugbetalingsbeleid.

Heb je iets aan dit antwoord gehad? of