Een artikel verpakken

Voordat je een verkocht artikel verzendt, is het belangrijk om zeker te zijn dat het goed is verpakt, zodat het veilig vervoerd kan worden en goed aankomt bij de koper:

  1. Gebruik goed verpakkingsmateriaal: Het beste is om een stevige buitenverpakking te gebruiken.
  2. Kies een pakket van het juiste formaat: Deze moet passen bij de grootte en vorm van het item. Gebruik geen schoenendoos voor een paar wanten.
  3. Pak kwetsbare artikelen goed in: Zorg ervoor dat het artikel niet kan verschuiven. Vul lege ruimtes met opvulmateriaal zoals luchtkussens, schuim of papier. Kwetsbare delen mogen de buitenkant niet raken.
  4. Bescherm je pakket tegen vuil en vocht: Een herbruikbare of gerecyclede plastic zak beschermt het artikel tijdens het transport tegen vuil of vocht.
  5. Bevestig het verzendlabel op de juiste manier: Het label en vooral de barcode moet op een vlak oppervlak worden geplakt. Plak geen tape over de barcode - zelfs doorzichtige plakband kan het scannen bemoeilijken. Verwijder oude labels (bijvoorbeeld als je een item retourneert). Dit voorkomt verzendproblemen.
Belangrijk
Als het artikel tijdens het transport is beschadigd omdat het niet goed verpakt was, is er een kans dat we de bestelling moeten annuleren en de koper zullen terugbetalen (dit staat ook in ons terugbetalingsbeleid).

Goed om te weten:

  • Bepaalde zware artikelen worden niet verzonden door pakketdiensten die verzendlabels uitgeven. Meer informatie over het kiezen van het pakketformaat vind je (hier).
  • Bekijk onze prijslijst voor formaat- en prijsinformatie voor de specifieke pakketdiensten.
  • Daarnaast kun je in het pakketje ook iets persoonlijks meesturen, zoals een bedankkaart of een kleinigheidje. Dat wordt vaak zeer gewaardeerd.
 
Heb je iets aan dit antwoord gehad? of