Vinted terugbetalingsbeleid
Note
Als je iets koopt bij een Pro-verkoper, is op deze bestelling het Vinted Terugbetalingsbeleid Pro van toepassing, in plaats van dit terugbetalingsbeleid (tenzij je zelf een Pro-verkoper bent).

Wanneer je betaalt via de “Kopen”-knop op Vinted, betaal je ook een Kopersbeschermingvergoeding. De kopersbescherming geldt dan voor deze specifieke bestelling.

De kopersbescherming geldt tot je bestelling afgerond is. Hiermee ontvang je een terugbetaling als je item:

  • niet aankomt
  • beschadigd raakt tijdens transport
  • totaal niet aan de beschrijving voldoet

We raden aan om het pakket te weigeren als het duidelijk beschadigd is door transport — dan heb je een grotere kans op een terugbetaling.

Is er een probleem met een van de items uit een bundel? Om een terugbetaling te ontvangen, moet je alle items van de bundel terugsturen. In dat geval krijg je een terugbetaling voor de hele bundel.

Past een item niet of is het niet je stijl?

Helaas geldt de kopersbescherming niet in dit soort gevallen. Je kunt eventueel de verkoper vragen of je het item mag terugsturen. Of upload het artikel in je eigen Vinted-kledingkast en verkoop het door. 

Hoe ontvang je een terugbetaling?

Volg onderstaande vier stappen: 

  1. Dien je claim binnen 2 dagen in (wanneer de status van de bestelling op "Ontvangen" staat)
  2. Chat met de verkoper of neem contact met ons op
  3. Stuur het item terug
  4. Ontvang de terugbetaling
1. Dien je claim binnen 2 dagen in 

Klik in de chat met de verkoper op Ik heb een probleem. Doe dit binnen twee dagen nadat je de bestelling als 'Ontvangen' hebt gemarkeerd, ook als het niet is aangekomen. Zo wordt de bestelling tijdelijk stopgezet. We pauzeren je betaling totdat het probleem is opgelost. 

Belangrijk
Als je te laat bent, omdat de 2 dagen al zijn verstreken of als je op Alles is oké klikt, wordt je bestelling afgerond. De Kopersbescherming is dan niet van toepassing en dus kunnen we je niet terugbetalen. Je kunt wel altijd proberen om het zelf op te lossen met de verkoper.
2. Chat met de verkoper of neem contact met ons op

We raden je aan om met de verkoper te overleggen. Zolang je je claim binnen 2 dagen hebt ingediend (zie hierboven), zou je voor een van deze twee oplossingen kunnen gaan:

  • Het item houden  — klik in de chat met de verkoper op Bekijk details, vervolgens op Dit probleem oplossen om de bestelling af te ronden en je betaling aan de verkoper vrij te geven.
  • Het item terugsturen —  Je kunt met de verkoper afspreken dat je het item terugstuurt en een terugbetaling ontvangt.

Je hoeft ons niet te informeren over je keuze, tenzij je het niet eens kunt worden met de verkoper. In dat geval kun je contact met ons opnemen via de optie in chat om problemen te melden. We beoordelen dan de situatie en nemen een besluit over deze bestelling. Als het item volgens ons niet voldoet aan de beschrijving, zorgen we voor een terugbetaling. 

3. Het item terugsturen

 Zo stuur je een item terug.

Belangrijk
Kopers nemen meestal de kosten van de retourzending voor hun rekening, tenzij jij en de verkoper iets anders hebben afgesproken

De retourverzendkosten hangen af van de pakketdienst die jij en/of de verkoper kiest. Iedere pakketdienst is geschikt, zolang deze pakketten kan traceren.

4. Een terugbetaling ontvangen

Je ontvangt je terugbetaling in dezelfde e-wallet of op dezelfde rekening waarmee je hebt betaald. De verwerkingstijd van de terugbetaling hangt af van de betaalmethode die voor deze bestelling werd gebruikt.

Zie hier meer informatie over terugbetalingen en de verwerkingstijden.

Lees voor meer info onze Algemene Voorwaarden

Heb je iets aan dit antwoord gehad? of
Neem contact met ons op