Het terugbetalingsbeleid van Vinted

Als je via de knop ‘Koop nu’ betaalt, met andere woorden: als je via Vinted betaalt, ben je door de Kopersbescherming gedekt.

Door de kopersbescherming kun je een terugbetaling ontvangen als je bestelling:

  • Totaal niet overeenkomt met de beschrijving;
  • Nooit is aangekomen;
  • Beschadigd is tijdens het vervoer;
  • Geannuleerd wordt door Vinted;
  • Handmatig door jou (voordat het artikel verzonden is) of de verkoper wordt geannuleerd (na een probleem gerapporteerd is).

Sommige pakketdiensten geven alleen een vergoeding als je je aan hun procedures hebt gehouden. Controleer dat dus voordat je een claim indient. Ga naar de startpagina van de Helpdesk en kies een onderwerp voor meer details. 

Je gekochte artikel past niet of is niet je stijl? 

Helaas kunnen we dan niets voor je doen - we geven in zo’n geval geen terugbetaling. Je kunt met de koper overleggen over een mogelijke retourzending, of upload het artikel in je eigen Vinted-kledingkast en verkoop het door. 

2 dagen om je klacht in te dienen

Mocht je een klacht willen indienen, druk dan in de chat op de knop Ik heb een probleem. Doe dit binnen 2 dagen nadat de bestelling als ‘ontvangen’ is gemarkeerd, ook als je het nooit ontvangen hebt.  

Zodra je dit doet, houden wij je betaling vast. Jij kunt in de tussentijd contact opnemen met de verkoper. Vertel de verkoper wat er aan de hand is en misschien komen jullie samen tot een oplossing.

Belangrijk
Je bestelling wordt voltooid en de betaling wordt automatisch aan de verkoper vrijgegeven als je je houdt aan de deadline van 2 dagen, of als je op de knop Alles is oké klikt.
Kom tot een oplossing met de verkoper

Er zijn twee mogelijke oplossingen die je met de verkoper kunt bespreken:

  • Jij houdt het artikel en het geld gaat naar de verkoper (klik op Bekijk details in de chat, en vervolgens op Dit probleem oplossen).
  • Je stuurt het artikel terug naar de verkoper en je vraagt een terugbetaling aan.

Je hoeft de gekozen oplossing niet aan ons door te geven. Neem alleen contact op als jullie niet tot een wederzijdse oplossing komen. Is dat het geval, dan helpen wij met het zoeken naar een oplossing. Over het algemeen is het probleem vaak sneller opgelost als het onderling wordt geregeld, dan als wij ingeschakeld worden - dat kost iets meer tijd. 

Retourkosten

Kopers betalen de kosten voor de retourverzending, tenzij anders met de verkoper wordt overeengekomen.

De kosten van een retourzending hangen af van de pakketdienst die je gebruikt. Je kunt elke beschikbare pakketdienst kiezen, zolang ze maar de optie hebben om je pakket te volgen. 

Een artikel terugsturen

Hier vind je de stappen die je moet volgen om een artikel terug te sturen.

Hoe ontvang je de terugbetaling?

Je ontvangt je terugbetaling op dezelfde manier als waarop je de bestelling betaald hebt. De verwerkingstijd is afhankelijk van de gebruikte betalingsmethode. 

Bekijk de pagina met meer informatie over terugbetalingen en hun verwerkingstijd.

Heb je iets aan dit antwoord gehad? of
Neem contact met ons op