Het terugbetalingsbeleid van Vinted

Wanneer vindt er een terugbetaling plaats? 

Als je via de knop ‘Koop nu’ betaalt. Met andere woorden: als je via Vinted betaalt, ben je door de Kopersbescherming gedekt.

Met de kopersbescherming kun je een terugbetaling ontvangen als je bestelling:

  • Totaal niet overeenkomt met de beschrijving;
  • Nooit is aangekomen;
  • Beschadigd is tijdens het vervoer;
  • Geannuleerd wordt door Vinted;
  • Handmatig door jou of de verkoper wordt geannuleerd.

Als een gekocht artikel niet je stijl is of niet past, kun je helaas geen terugbetaling krijgen. In zo’n geval kun je met de koper overleggen over een mogelijke retourzending. Je kunt het artikel ook in je eigen Vinted-kledingkast uploaden en zo het artikel weer doorverkopen.  

2 dagen om je klacht in te dienen

Wanneer jij de bestelling annuleert of als de bestelling door de koper of Vinted wordt geannuleerd, ontvang je automatisch de terugbetaling.

In het geval dat jij een klacht wilt indienen, druk je op de knop ‘Ik heb een probleem’. Doe dit binnen de volgende termijn:

  • Binnen 2 dagen, nadat je artikel is afgeleverd en je ontdekt dat het artikel compleet anders dan beschreven is, of als het is beschadigd.
  • Binnen 2 dagen, nadat het artikel geleverd had moeten worden.

Als je vindt dat je een artikel hebt ontvangen dat compleet anders is dan werd beschreven, en als je binnen 2 dagen op de knop ‘Ik heb een probleem’ hebt gedrukt, houden we de betaling in de wacht, terwijl je contact opneemt met de verkoper. Bespreek de klacht met de verkoper en de verkoper helpt je zeer waarschijnlijk met het oplossen ervan.

Als je beslist dat jij (de koper) het artikel toch wilt behouden, druk dan op de knop Dit probleem oplossen in het gesprek tussen jou en de verkoper. De betaling aan de verkoper wordt dan vrijgegeven. Als jullie het niet eens kunnen worden over een oplossing, neemt dan contact met ons op. Wij helpen jullie en nemen een definitieve beslissing over de zaak. 

Belangrijk: Je bestelling wordt voltooid en de betaling wordt automatisch aan de verkoper vrijgegeven als je de bovengenoemde termijnen mist of als je op de knop ‘Alles is oké’ drukt. Dit geldt ook als je op de knop hebt gedrukt en de 2 dagen nog niet voorbij zijn.

Retourkosten

Kopers betalen de kosten voor de retourverzending, tenzij anders met de verkoper wordt overeengekomen.

Een artikel terugsturen

Hier vind je de stappen die je moet volgen om een artikel terug te sturen.

Hoe ontvang je de terugbetaling?
Belangrijk
iDEAL verwerkt geen terugbetalingen. Als je via iDEAL hebt betaald en je de terugbetaling niet hebt ontvangen, neem dan contact op met je bank.

Je ontvangt de terugbetaling op de volgende manier:

  • Als je met een bankpas of via Apple Pay hebt betaald, ontvang je de terugbetaling binnen 5 werkdagen
  • Als je met iDEAL hebt betaald, ontvang je de terugbetaling binnen 5 werkdagen op je rekening.
  • Als je het artikel hebt betaald met het geld uit je Vinted Portemonnee, dan vind je het bedrag binnen een paar uur weer terug in je Vinted Portemonnee.
  • Als je via PayPal hebt betaald, ontvang je de terugbetaling binnen een paar uur.
  • Als je de betaling deels met het geld uit je Vinted Portemonnee hebt betaald en deels via een andere betaalmethode, dan ontvang je de terugbetaling ook op deze manier. Een deel van de terugbetaling is binnen een paar uur terug te zien in je Vinted Portemonnee. Het resterende bedrag ontvang je binnen bovengenoemde periodes.
 
Heb je iets aan dit antwoord gehad? of
Neem contact met ons op