Bewijs van verzending toevoegen (track & trace-code)

Je bevestigt de koper dat je het artikel hebt verzonden door hem of haar de track & trace-code van het pakket te sturen. Daarmee kan de koper ook volgen waar het pakket zich bevindt.

Je kunt een track & trace-code toevoegen als je het pakket verzendt via:

  • La Poste
  • Colissimo
  • Bpost
  • PostNL
  • Paq 24
  • Correos International

Je voegt de track & trace-code als volgt toe:

  1. Open de verzendinstructies in het gesprek met je koper, nadat je het pakket hebt verzonden.
  2. Klik op Markeer als verzonden en voer de track & trace-code van het pakket in.

Goed om te weten

  • Wanneer je jouw pakket verstuurd met La Poste, Colissimo, Bpost, PostNL, Paq 24 of Correos International, is het belangrijk dat je het verzendbewijs bewaard. Dit is een foto van het pakket waarop duidelijk het adres van jouw koper te zien is, én een foto van het verzendbewijs of het ticket dat je hebt ontvangen toen je het pakket verstuurde.
  • Als je het pakket via Mondial Relay, Relais Colis, Correos Officina, Correos Domicilio, DHL, DPD, Homerr of Chrono Shop2Shop verzendt, hoef je de track & trace-code niet in te voeren. De status van de zending wordt automatisch bijgewerkt in het gesprek met je koper.
  • Als je het pakket verzendt via aangepaste verzending, let er dan op dat je van de pakketdienst een ontvangstbewijs met track & trace-code krijgt. Je hoeft de code niet in te voeren. Bewaar het bewijs en stuur een foto ervan naar je koper.
 
Heb je iets aan dit antwoord gehad? of