Kan ik het artikel terugsturen?

Als je artikel niet is aangekomen, beschadigd is tijdens het verzenden of totaal niet overeenkomt met de beschrijving, kun je het terugzenden en een terugbetaling ontvangen. Als een gekocht artikel niet je stijl is of niet past, kun je het alleen terugsturen als de verkoper hiermee akkoord gaat.

Belangrijk
Je moet het artikel in dezelfde staat terugzenden als waarin je het hebt ontvangen, je mag het dus niet wassen of gebruiken. 
Het terugzenden 

Als je een artikel hebt ontvangen dat tijdens het transport is beschadigd of totaal niet met de beschrijving overeenkomt, neem dan de volgende stappen.

  1. Klik op ‘Ik heb een probleem’ in het gesprek met de verkoper. Doe dit binnen 2 dagen nadat je het artikel hebt ontvangen. Nadat je dit hebt gedaan, houden we de betaling in de wacht, terwijl je een akkoord bereikt met de verkoper. Als je dit niet binnen 2 dagen doet, wordt de betaling automatisch vrijgegeven aan de verkoper en is terugbetaling via Vinted niet meer mogelijk.
  2. Geef de verkoper een bewijs, waarmee je aantoont dat het artikel tijdens het transport is beschadigd of waarmee je laat zien dat het aanzienlijk anders is dan de beschrijving. Het bewijsmateriaal kunnen foto’s zijn, waarop een of meer van het volgende te zien is:
  • Het beschadigde artikel
  • Het beschadigde onderdeel van de verpakking van het artikel 
  • De artikelonderdelen die niet overeenkomen met de artikelbeschrijving
  • Zoek een oplossing met de verkoper. Bespreek de opties voor de terugbetaling en retourverzending van het artikel.
    • De verkoper kan jou vragen het artikel terug te zenden en zal je terugbetalen
    • Je hebt ook de optie om het artikel te behouden en de bestelling te voltooien.

    Afhankelijk van wat je met de verkoper overeenkomt, volg je een van de hieronder beschreven stappen.

    Heb je een overeenkomst bereikt met de verkoper?
    • Als je akkoord bent gegaan met een terugbetaling

    In dit geval regel je het terugzenden zelf rechtstreeks met de verkoper. Als je het artikel terugstuurt, deel de volgende informatie dan met de verkoper: 

    • Geldige track & trace-code van het retourpakket
    • Foto van het artikel in het pakket
    • Foto van het verzendlabel (met trackingnummer en de naam van de afzender en ontvangen)

    Zodra de verkoper weet dat het artikel geretourneerd wordt, kan hij de bestelling annuleren door in de chat op Probleem oplossen, en vervolgens op Terugbetaling naar de koper versturen te klikken. We raden verkopers aan om de terugbetaling pas in gang te zetten zodra er een trackingnummer gedeeld is. 

    • Als je ermee hebt ingestemd dat jij (de koper) het artikel houdt

    Klik in het gesprek met de verkoper op Dit probleem oplossen en daarna op Bevestigen. Wij zullen dan de betaling aan de verkoper vrijgeven.

    Kom je er niet uit met de verkoper?

    Vraag ons om hulp

    Neem contact met ons op als je hulp nodig hebt bij het oplossen van het probleem:

    1. Druk op het pictogram (i) in de rechterbovenhoek van de chat
    2. Selecteer Help
    3. Tik op Help en Ondersteuning bij een van de veelgestelde vragen. Beschrijf het probleem zo goed mogelijk.

    We zullen de zaak onderzoeken om een definitieve beslissing te nemen. 

    Volgende stappen

    Als wij de retourzending van het artikel hebben bevestigd, doe dan het volgende: 

    1. Verzend het artikel binnen 5 dagen naar de verkoper. Doe dit via een traceerbare verzendmethode.
    2. Stuur ons de volgende info:
    • Geldig trackingnummer van het pakket
    • Een foto van de buitenkant van het pakket
    • Foto van het verzendlabel (met zichtbaar trackingnummer, naam van de afzender en ontvanger)

    We controleren of het artikel goed is verpakt en of alle informatie correct is. Tenzij er iets mis is, verwerken we je terugbetaling.

    Belangrijk
    Je bestelling wordt voltooid en de betaling wordt automatisch aan de verkoper vrijgegeven als je de termijn van 5 dagen mist of als we je geen terugbetaling kunnen aanbieden.
    Als het artikel dat je hebt gekocht niet jouw stijl is of niet past

    Als een gekocht artikel niet je stijl is of niet past, kun je helaas geen terugbetaling krijgen, tenzij de verkoper de retourzending accepteert, nadat je contact hebt opgenomen. In zo’n geval moet je met de koper de retourvoorwaarden overeenkomen. Je kunt het artikel ook weer uploaden in je eigen Vinted Kledingkast en het doorverkopen.

    Retourkosten

    Kopers betalen de kosten van de retourzending, tenzij anders met de verkoper wordt overeengekomen. Op dit moment geven we geen verzendlabels voor retouren uit.

    Houd hier rekening mee
    In sommige gevallen, bijvoorbeeld wanneer het artikel namaak is, hoef je het misschien niet naar de verkoper terug te sturen. In deze situatie kunnen we je vragen om met ons samen te werken. Een manier van samenwerken kan zijn het artikel te vernietigen.
    Heb je iets aan dit antwoord gehad? of
    Neem contact met ons op