Een artikel terugsturen

Als je artikel totaal niet overeenkomt met de beschrijving, kun je het terugsturen en ontvang je een terugbetaling.

Als je artikel is beschadigd tijdens het verzenden, neem dan contact met ons op. We zullen ons best doen om je te helpen.

Als een gekocht artikel niet je stijl is of niet past, kun je het alleen terugsturen als de verkoper akkoord gaat met een terugbetaling, of als je het artikel heb gekocht van een Pro-verkoper.

Onze Koperbescherming is alleen van toepassing als je het artikel via de knop ‘Koop nu’ hebt gekocht. Als je dat niet hebt gedaan, kunnen we je niet helpen. In dit geval ben je zelf verantwoordelijk voor het terugsturen van het artikel, en het ontvangen van de terugbetaling.

Belangrijk
Je moet het artikel in dezelfde staat terugzenden als waarin je het hebt ontvangen, je mag het dus niet wassen of gebruiken.
De verkoper op de hoogte stellen
  1. Klik op ‘Ik heb een probleem’ in de chat met de verkoper. Doe dit binnen 2 dagen nadat je het artikel hebt ontvangen. 
  2. Laat de koper zien wat er mis is (verstrek bewijs). Nadat je dit hebt gedaan, houden we de betaling in de wacht, terwijl je het probleem oplost. Het bewijsmateriaal kunnen foto’s zijn van:
    • Het artikel waarop de beschadigde delen te zien zijn; of
    • Het pakket waarop de beschadigde delen te zien zijn; of
    • Het onderdeel van het artikel dat niet overeenkomt met de beschrijving.
  3. Probeer een oplossing te vinden met de koper. Bespreek de opties voor het terugsturen en de terugbetaling:
    • De koper kan je vragen het artikel terug te sturen, om je vervolgens terug te betalen.
    • Je kunt het artikel houden en de bestelling voltooien.

Als je de verkoper niet binnen 2 dagen informeert, wordt de betaling automatisch vrijgegeven aan de verkoper en is een retour en terugbetaling via Vinted niet meer mogelijk.

Een overeenkomst vinden met de verkoper

Afhankelijk van de situatie, volg je deze stappen:

Het artikel is namaak

Als je denkt dat het artikel namaak is, neem dan contact met ons op. We onderzoeken de zaak en helpen je met het oplossen.

Als er sterke aanwijzingen zijn dat het artikel namaak is, is er een kans dat we je vragen om het artikel niet terug te sturen. Mogelijk bieden we je een andere oplossing aan waarvoor we je medewerking zullen vragen.

Het is strikt verboden namaakartikelen te verkopen op Vinted, zoals vermeldt in onze Catalogusregels.

Heb je iets aan dit antwoord gehad? of
Neem contact met ons op