Vanwege COVID-19 geeft de onderstaande inhoud mogelijk niet weer hoe Vinted momenteel werkt. Lees de meest recente updates.
Kopen, stap voor stap

Favoriete artikelen vinden

  1. Volg leden en merken, zodat je hun artikelen in je feed ziet.
  2. Kies welke maten kleding en schoenen er in jouw feed moeten worden weergegeven, doe dit via 'Personalisatie'.
  3. Gebruik filters om artikelen te zoeken op merk, kleur, prijs enz.
  4. Met het hartje voeg je artikelen die je leuk vindt toe aan je favorieten, zodat je ze overzichtelijk op één plek houdt.

In gesprek met de verkoper

  1. Klik op de knop 'Bericht sturen'.
  2. In het gesprek kun je:
  • Een nieuwe prijs bieden.
  • Het artikel onmiddellijk kopen.
  • Eventuele twijfels of vragen die je nog over het artikel hebt, laten ophelderen.

Het artikel kopen

  1. Klik op 'Koop nu' en betaal voor het artikel.
  2. Bij je eerste aankoop vragen we je om je betaalgegevens in te voeren. (Wij accepteren geldige betaalkaarten/creditcards, iDEAL en PayPal).
  3. De prijs die je ziet, is inclusief verzendkosten.
  4. Zorg ervoor dat je het juiste bezorgadres hebt opgeslagen.

Je artikel ontvangen

  1. Alles betaald? Super! Nu hoef je alleen nog maar te wachten tot je artikel er is.
  2. De verkoper heeft 5 dagen om je aankoop te versturen.
  3. Je kunt de status van de verzending in het gesprek met de verkoper volgen, zodra deze de code heeft ingevoerd.
  4. De verzending duurt normaal 2 tot 5 werkdagen, maar dit kan soms iets langer duren. Geen paniek. Blijf je verzending volgen en blijf in contact met de verkoper.

Zodra je pakket op Vinted wordt gemarkeerd als afgeleverd, zie je 2 opties:

  • 'Alles is oké': Hiermee wordt je betaling onmiddellijk overgeboekt naar de verkoper.
  • 'Ik heb een probleem': Je kunt het ons laten weten als er problemen zijn. We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op via e-mail.

Als je niet binnen 2 dagen op een van beide opties klikt, markeren wij de deal als 'OK'.

Goed om te weten

  • Je krijgt je geld terug als je artikel niet aankomt, beschadigd is of niet met de beschrijving overeenkomt.
  • Bevestig je e-mailadres, zodat je geen factuur- of bestellingsupdates mist.
  • Als je een voucher hebt, wordt die automatisch gebruikt bij de koop.
Heb je iets aan dit antwoord gehad? of