Instructies voor alle verzendmethoden

La Poste, Colissimo, Bpost, PostNL, PostLU, Correos International

Hoe het werkt:

  • Wanneer je het pakket afgeeft op het afgiftepunt, krijg je een track & trace-nummer.
  • Dit nummer moet je invoeren in het scherm met verzendinstructies.
  • De verkoper en de koper kunnen beide de zending volgen in hun gesprek. Let op: als je het track & trace-nummer van je pakket niet invoert in het scherm met verzendinstructies, wordt de verkoop na 5 dagen automatisch geannuleerd.

Mondial Relay, Correos of Chrono Shop2Shop

Hoe het werkt:​

  • In het gesprek met je koper vind je het verzendlabel.
  • Geef het pakket binnen 5 werkdagen af bij een afgiftepunt van je keuze. De track & trace-informatie in Vinted wordt binnen 24 uur na afgifte van het pakket bijgewerkt.
  • Als dit niet gebeurt, kun je op Artikel verzonden tikken. Hiermee meld je aan de koper dat je het pakket hebt verzonden. Deze knop wordt een paar dagen nadat je het verzendlabel hebt gedownload zichtbaar, en alleen als de track & trace-informatie dan nog niet is bijgewerkt.
  • De verkoper en de koper kunnen beide de zending volgen in hun gesprek.
  • Denk eraan dat je bonnetje of je exemplaar van het verzendlabel bewaart totdat je koper het artikel heeft ontvangen.
  • Als je voor de verzending van het artikel geen gebruik maakt van ons verzendlabel, nemen wij aan dat je het artikel niet hebt verzonden. De verkoop wordt dan 5 dagen nadat de koper heeft betaald automatisch geannuleerd. Dit kan ook gebeuren als je het artikel wel hebt verzonden, maar met een andere pakketdienst dan degene die je koper had gekozen.

Aangepaste verzending

  • Kies deze optie als je een pakketdienst wilt gebruiken die jij kiest, of als je bijvoorbeeld hogere verzendkosten moet instellen voor grotere artikelen.
  • Bepaal het gewicht en de afmetingen van je artikel en stel de verzendkosten in op basis van het tarief van je vervoerder. Let erop dat je de juiste prijs instelt. We betalen je alleen de verzendkosten die je hebt ingevoerd toen je de advertentie uploadde.
  • Ga nadat je het pakket hebt verstuurd naar de Verzendinstructies en tik op ​Artikel verzonden.
  • Het kan voorkomen dat er een vertraging van 21 dagen optreedt, voordat het pakket de bestemming bereikt. Daarom worden pakketten pas 21 werkdagen na verzending automatisch als bezorgd gemarkeerd, ook al kunnen ze eerder aankomen.
  • Controleer of de vervoerder die jij kiest ook verzekering aanbiedt. Let op: Als een pakket dat via een aangepaste verzending verstuurd wordt verloren gaat of gestolen of beschadigd wordt, kunnen wij hiervoor geen vergoeding geven.

Ophalen/geen verzendoptie

Je kunt ervoor kiezen om je koper te ontmoeten en je zware artikelen te leveren op een locatie die voor jullie allebei past.

Je kunt deze optie kiezen voor zware artikelen uit de kindercategorie - kinderwagens, buggy’s, fietsen, kindermeubels of gelijkaardige artikelen.

Als je deze leveringsoptie wilt kiezen, selecteer dan Geen verzending bij het uploaden van je artikel.

We raden je aan om in de beschrijving van het artikel een aantal locaties noemen waar je het artikel kunt leveren. Je kunt de ontmoetingsplaats ook overeenkomen met de koper voor de bestelling wordt bevestigd, als de koper je eerst een bericht stuurt.

Opmerking: Je koper moet bevestigen dat het artikel werd ontvangen door op Alles is oké te klikken in het chatvenster met jullie conversatie. Als het artikel niet overeenkomt met de beschrijving dan kan de koper op de knop Er is een probleem klikken.  

Goed om te weten:

  • Welke verzendoptie de koper heeft gekozen, zie je in het scherm Verzendinstructies.
  • Als de koper betaalt met PayPal of iDEAL, kan hij of zij de methode Aangepaste verzending niet kiezen.
  • Als je schoonheidsproducten verzendt met een vervoerder van jouw keuze, moet je vooraf kijken of deze beperkingen stelt aan verzending van schoonheidsproducten en/of vloeistoffen.
  • Als artikelen niet worden bezorgd vanwege verkeerde verpakking of het niet naleven van de regels van de vervoerder, moet jij zelf eventuele problemen oplossen die daardoor ontstaan.
  • Als je de verzendinstructies niet binnen 2 à 3 werkdagen opent, wordt je verkoop automatisch geannuleerd. Als je niet bevestigt dat je het artikel hebt verzonden, wordt de verkoop na 5 werkdagen geannuleerd.
  • Je ontvangt de betaling voor je artikel wanneer de koper tikt op Alles is oké of 2 werkdagen nadat het artikel is bezorgd bij de koper.
Heb je iets aan dit antwoord gehad? of