Verzendmethoden

Gefeliciteerd met je verkoop! Klik gewoon op "Verzendinstructies" in het gespreksvenster met de koper om te achterhalen waar je het artikel naartoe moet sturen en hoe. De verzendkosten worden eerst betaald door de verkoper, die het vervolgens van de koper terugkrijgt wanneer de betaling is afgerond. 

Als de koper voor verzending met tracking heeft gekozen of de aankoopprijs hoger is dan € 20, moet je de bestelling op deze manier versturen, zodat je een streepjescode voor bewijs van aflevering kunt invoeren in het Vinted-systeem. Dit is belangrijk voor ons om je geld te kunnen overboeken. De optie met tracking kan worden gebruikt met alle drie de pakketformaten. 

De prijzen voor verzending met tracking zijn:

  • Klein: tot 250 g, € 3,95
  • Middelgroot: tot 1 kg, € 6,95
  • Groot: tot 2 kg, € 6,95

Verzending met tracking:

  • Met deze optie krijg je een streepjescode die je moet invoeren in de "Verzendinstructies".
  • Zowel verkoper als koper kunnen het pakket vanuit het gesprek volgen tijdens de reis.
  • Als je geen streepjescode invoert in de "Verzendinstructies", wordt de verkoop automatisch geannuleerd na 7 weekdagen.
  • Vergeet niet je bon te bewaren tot de koper haar artikel heeft ontvangen, voor het geval het pakket zoek raakt en je een claim moet indienen. 

Aangepaste verzending:

  • Kies de optie 'Geadvanceerd' als je liever een andere verzenddienst wilt gebruiken dan het postkantoor of als je hogere verzendkosten moet rekenen (maximaal €20).
  • Je voert verzendkosten in beneden op de uploadpagina van het artikel wanneer je voor aangepaste verzending kiest.
  • Controleer het gewicht en de afmetingen van je artikel en stel de prijs in volgens de door jou gekozen verzenddienst. Vinted kan je uitsluitend het door jou ingevoerde bedrag betalen en kan geen aanvullende kosten vergoeden.
  • Wanneer je het artikel hebt verstuurd, moet je teruggaan naar de "Verzendinstructies" en op de knop "Ik bevestig dat ik het heb verstuurd" klikken.
  • Vinted biedt geen compensatie aan voor deze verzendoptie, dus het is aan de verkoper om een verzenddienst met verzekering te kiezen voor het geval het pakket zoekraakt, wordt beschadigd of wordt gestolen.

Goed om te weten:

  • Als je schoonheidsproducten verstuurt via een andere verzenddienst met onze aangepaste verzending, moet je op hun website kijken of contact met hen opnemen om te zien of er beperkingen gelden voor het verzenden van schoonheidsproducten/vloeistoffen. Vinted wijst elke verantwoordelijkheid af voor niet afgeleverde artikelen ten gevolge van onjuiste verpakking of niet volgen van de regels van de verzenddienst.
  • Je verkoop wordt automatisch na 2-3 dagen geannuleerd wanneer je de "Verzendinstructies" niet opent en wordt na 7 weekdagen geannuleerd als je niet hebt bevestigd dat je het artikel hebt verstuurd.
  • Je wordt betaald zodra de koper op de knop "Alles is oké" klikt of binnen 2 dagen na aflevering.
Heb je iets aan dit antwoord gehad? of
Neem contact met ons op