Een technisch probleem oplossen

Als je de app gebruikt en een technisch probleem ondervindt:

1. Controleer of je de recentste versie van de Vinted-app gebruikt

Open de App Store en zoek naar Vinted. Als je de meest recente versie hebt, dan verschijnt de knop 'Openen'. Als je de knop ‘Updaten’ ziet, klik hier dan op. Als de app is bijgewerkt, controleer dan of het probleem is opgelost.

2. Controleer op je apparaat of je iOS-versie (besturingssysteem) op je apparaat hoger is dan iOS 10

Ga naar Instellingen → Algemeen → Over → Versie. Als je ‘iOS 10’ ziet, dan heb je niet de meest recente versie. Je kunt je versie bijwerken via het menu Algemeen → Software-update. We zijn inmiddels gestopt met het onderhouden van de Vinted-app voor gebruikers van iOS 10. Update je telefoon, indien mogelijk, zo snel mogelijk naar de meest recente versie.

3. Probeer tot slot de Vinted-app opnieuw te installeren

Klik op het Vinted-icoon op je startscherm, en houd het icoon enkele tellen ingedrukt. Het icoon beweegt nu. Je ziet een ⊝-teken, linksboven om de app te verwijderen. Klik erop om de app te verwijderen. Klik Verwijder App en vervolgens op Bevestigen. Wanneer de app is verwijderd, ga je naar de App Store. Zoek de Vinted-app en installeer hem opnieuw. Als je de app nu opent en je je aanmeldt, moet het probleem zijn opgelost. 

Is het probleem niet opgelost? Neem dan contact met ons op en geef de volgende informatie door:

  • Een schermafbeelding waarop het probleem zichtbaar is.
  • Het model van je iPad/iPhone
  • De versie van iOS op je apparaat (Instellingen → Algemeen → Over → Versie)
  • De versie van de Vinted-app die je gebruikt (Vinted app → Profiel → Mijn instellingen → Scrol naar beneden, daar zie je het versienummer)
  • Als je een foutmelding krijgt, stuur ons dan ook de datum en het tijdstip waarop je deze foutmelding ontving
Terwijl je op een oplossing van ons team wacht, kun je Vinted gebruiken via de website: www.vinted.fr. Meld je aan met je gebruikersnaam en wachtwoord. De website van Vinted werkt het beste met de browsers Chrome of Safari. Internet Explorer wordt niet langer ondersteund.

Als je de app gebruikt en een technisch probleem ondervindt:

1. Controleer of je de recentste versie van de Vinted-app gebruikt

Open de Play Store en zoek naar Vinted. Als je de meest recente versie hebt, dan verschijnt de knop 'Openen'. Als je de knop ‘Updaten’ ziet, klik hier dan op. Als de app is bijgewerkt, controleer dan of het probleem is opgelost.

2. Controleer of je Android-versie op je apparaat up-to-date is (versie 5.0 of hoger)

Ga naar Instellingen → Over deze telefoon (dit apparaat) → Android-versie, om te weten welke versie je hebt.

Om de versie te updaten, ga je naar de Systeem-apps-updater om beschikbare updates te installeren.

3. Laatste stap, belangrijk: Verwijder de app-gegevens en installeer de app opnieuw

Klik op Instellingen → Apps (Applicatie Manager) → Vinted → Klik op ‘Verwijder data’ en verwijder de app vervolgens. Maak je geen zorgen, je gegevens worden bewaard. Ga naar Play Store. Zoek de Vinted-app en installeer hem opnieuw. Als je de app nu opent en je je aanmeldt, moet het probleem zijn opgelost. 

Is het probleem niet opgelost? Neem dan contact met ons op en geef de volgende informatie door:

  • Een schermafbeelding waarop het probleem zichtbaar is
  • Het model/type van je telefoon of tablet (Instellingen → Over apparaat (Over telefoon) → Modelnummer)
  • De versie van Android op het apparaat (Instellingen → Over apparaat (Over Telefoon) → Android versie)
  • De versie van de app die je gebruikt (Vinted app → Profiel → Mijn instellingen → Scrol helemaal naar beneden, daar zie je de versie)
  • Als je een foutmelding krijgt, stuur ons dan ook de datum en het tijdstip waarop je deze foutmelding ontving

Terwijl je op een oplossing van ons team wacht, kun je Vinted gebruiken via de website: www.vinted.fr. Meld je aan met je gebruikersnaam en wachtwoord. De website van Vinted werkt het beste met de browsers Chrome of Safari. Internet Explorer wordt niet langer ondersteund.

Als je onze website gebruikt in plaats van onze app en je een technisch probleem ondervindt:

1. Probeer een andere browser of computer

Chrome en Safari werken het beste met Vinted. Internet Explorer wordt niet langer ondersteund. 

2. Verwijder je cache en cookies​

Als je Chrome of Firefox gebruikt​:

  • Klik voor Windows op Ctrl + Shift + Delete. Voor Mac klik je op Command key (⌘) + Shift + Backspace
  • Selecteer bij Periode: alles
  • Vink de eerste 4 vakjes aan
  • Klik op ‘Gegevens wissen’

Als je Safari gebruikt:

  • Klik op de Menubalk → Geschiedenis → ‘Verwijder geschiedenis’
  • Selecteer ‘Alle geschiedenis’ in het menu
  • Klik op ‘Verwijder geschiedenis’

3. Sluit je browser en start hem opnieuw op. Mogelijk helpt dat om het probleem op te lossen.

4. Indien mogelijk: update je browser. Deze website laat je zien of je browser is bijgewerkt naar de meest recente versie.

5. Start je computer opnieuw op.

6. Schakel adblockers en/of antivirus-extensies uit. Deze kunnen bepaalde elementen op de website of pagina’s blokkeren. Schakel ze volledig uit of voeg Vinted.fr toe aan de lijst met uitzonderingen.

Is het probleem niet opgelost? Neem dan contact met ons op en geef de volgende informatie door:

  • Een schermafbeelding waarop het probleem zichtbaar is
  • Welk besturingssysteem je gebruikt (Windows of Mac) en welke versie
  • De browser die je gebruikt en het versienummer daarvan

In afwachting van onze reactie kun je de app op je mobiele apparaat (telefoon of tablet) gebruiken.

Heb je iets aan dit antwoord gehad? of
Neem contact met ons op