Verzendtermijn in Nederland niet meer verkort
28 mei 2020

Alle pakketdiensten die we aanbieden, hebben in Nederland hun werkzaamheden volledig hervat. Daarom hebben we de verlenging van de verzend- en bevestigingstermijnen opgeheven. Internationaal verzenden is nog niet mogelijk.

Pakketdiensten die jouw items bezorgen

Homerr, DPD, DHL en PostNL zijn weer beschikbaar voor verzendingen met Vinted binnen Nederland. We laten het je weten zodra er weer internationaal verzonden kan worden. Voor meer informatie over beschikbare verzendopties, bekijk onze Prijslijst.

De pakketdiensten hebben veiligheidsregels ingevoerd voor de gezondheid van winkelmedewerkers en klanten:

• Houd minimaal 1,5 meter afstand in de rij. In sommige winkels is een maximaal aantal bezoekers toegestaan zodat je je aan deze afstand kunt houden.
• Laat zoals altijd je ID zien bij het ophalen van een pakket, het ondertekenen wordt voor je gedaan.

Neem altijd de veiligheidsmaatregelen in acht, houd je aan de richtlijnen van je lokale regering en zet de gezondheid van jezelf en je omgeving op één. Bezoek onze COVID-19 Helpdesk pagina voor meer informatie.

Gewijzigde verzend- en bevestigingstermijnen

Omdat pakketdiensten hun werkzaamheden weer volledig hervat hebben, wordt de verzendtermijn weer korter en zijn onze gebruikelijke algemene voorwaarden weer van toepassing. De huidige verzend- en bevestigingstermijnen:

• Verkopers hebben 5 werkdagen om een verkocht item te verzenden
• Kopers hebben na ontvangst 2 dagen om aan te geven of alles oké is

De termijnen gelden vanaf vandaag, voor alle bestellingen. Als je bestelling al in behandeling is, heb je vanaf nu 5 werkdagen om het artikel te verzenden (ongeacht of de bestelling al geplaatst was). Als je onlangs een artikel ontvangen hebt, dan heb je vanaf nu 2 dagen om aan te geven of alles oké is.

Zorg ervoor dat je op tijd je item verzendt en bevestigd – zoals altijd worden bestellingen die niet binnen de termijn verzonden worden automatisch geannuleerd.

Verkoop en shop nu binnen Nederland

Maak gebruik van de mogelijkheid om binnen Nederland te verzenden. Upload, verkoop en shop naar hartenlust!


We hebben € 50.000 gedoneerd aan onderzoek naar COVID-19
26 mei 2020
​​

Op 15 mei 2020 heeft Vinted € 50.000 gedoneerd aan het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC). Hiermee ondersteunen we onderzoek naar COVID-19. We hebben deze donatie gedaan uit naam van alle Vinted-leden, dus ook namens jou.

Als steunbetuiging vroegen we daarnaast alle Vinted-leden om artikelen te uploaden tussen 7 en 15 mei. Maar liefst 40.021 leden deden dit. We hebben het onderzoeksteam laten weten dat er 40.021 Vinted-leden zijn die ze een hart onder de riem steken.

Het LUMC-onderzoeksteam schreef:

Het Leids Universitair Medisch Centrum en het onderzoeksteam zijn ontzettend dankbaar voor jullie steun! Hiermee dragen jullie bij aan ons onderzoek naar het coronavirus bij kinderen, en wordt onze kennis over de ziekte en mogelijke behandelingen vergroot. Bedankt namens het LUMC en het onderzoeksteam.

Het zou zomaar kunnen dat het werk van het LUMC-onderzoeksteam resultaten oplevert waar de hele wereld baat bij heeft. Onze hele community kan dan trots zijn daar een steentje aan bijgedragen te hebben.

Bedankt dat je deel uitmaakt van Vinted en dat je samen met ons het onderzoek steunt!


Nieuwe duurzame pakketdienst voor Nederland: Homerr
14 mei 2020

We lanceren een nieuwe, goedkopere en duurzamere optie voor verzenden binnen Nederland: Homerr. Homerr is een sociale pakketdienst waarmee je pakketten kunt verzenden en ontvangen via je buren (BuurtPunten) of winkels (ServicePunten).

Waarom zou ik Homerr gebruiken?

Homerr is op dit moment de goedkoopste optie voor het verzenden van kleine, middelgrote en grote pakketten binnen Nederland. Tot 1 juni 2020 zijn de verzendkosten zelfs nog lager dan normaal – je verzendt je pakket gedurende deze periode voor € 0,99 (in plaats van € 2,85).

Je hoeft geen verzendlabel te printen. Je maakt gebruik van een digitaal verzendlabel wanneer je je pakket naar een buurt- of servicepunt brengt.

Homerr is een milieuvriendelijke optie. Homerr maakt gebruik van de lege ruimte in voertuigen van andere pakketdiensten. Dit betekent dat er minder voertuigen onderweg zijn, en dat er tot 79% minder CO2 uitgestoten wordt.

Leer je buren kennen! Er zijn veel Homerr-BuurtPunten in woonwijken, waardoor je jouw pakket altijd vlak bij je huis kunt verzenden of ontvangen. De meeste Homerr-locaties (inclusief Buurtpunten en ServicePunten) zijn geopend buiten kantoortijden, dus je kunt van de service gebruik maken wanneer het jou uitkomt.

Contactloos ontvangen. Er hoeft niet getekend te worden, dus je kunt direct contact vermijden. Maar of je nu naar je buren of een winkel gaat: doe voorzichtig – denk aan je gezondheid en die van je omgeving!

Lees hier meer over de verzendkostengebruiksvoorwaarden en over hoe je Homerr gebruikt.


Verzendupdate: Mondial Relay hervat beperkte diensten in Frankrijk
11 mei 2020

Mondial Relay hervat beperkte nationale diensten: de pakketdienst is nu weer beschikbaar voor Vinted-pakketten binnen Frankrijk. Internationale verkoop is nog niet mogelijk.

De Franse Mondial Relay en Chronopost werken beiden met beperkte capaciteit. Ze verwerken pakketten die voorheen al op transport waren en er zijn minder afgiftepunten beschikbaar dan gebruikelijk. Dit betekent dat het verkrijgen van verzendlabels mogelijk langer duurt dan normaal. Beide bedrijven zijn hard op zoek naar manieren om zo snel mogelijk weer op normaal niveau te opereren.

Vastgehouden pakketten worden binnenkort bezorgd

Wacht je op een bezorging van Mondial Relay, dan wordt deze binnenkort bezorgd. Mondial Relay heeft bevestigd dat ze pakketten die vastgehouden worden weer gaan versturen.

Je kunt je pakket volgen in de conversatie met de verkoper. Het merendeel van de pakketten dat nu bij winkels en in opslag ligt, zal deze week geleverd worden.

Beschikbaarheid verzendlabel

Elke dag is een beperkt aantal verzendlabels beschikbaar voor Mondial Relay en Chronopost in Frankrijk. Dit zodat de pakketdiensten hun service veilig en rustig aan kunnen hervatten. Als je een artikel via deze pakketdiensten wil verzenden, kan je een paar pogingen nodig hebben, verspreid over enkele dagen, tot het verzendlabel beschikbaar is.

De verzendtijd is tijdelijk verlengd tot 21 dagen zodat je jouw pakket kunt verzenden zodra je een verzendlabel hebt, en zodra jij je veilig voelt om het te verzenden. Je kunt je bestelling altijd annuleren zonder dat dit invloed heeft op je reviews, of je kunt een andere verzendoptie voorstellen aan de verkoper.

We verwachten dat de situatie de komende weken zal verbeteren omdat pakketdiensten vastgehouden pakketten weer verzenden en meer afgiftepunten weer openen. Excuses voor het ongemak dat hierdoor eventueel is veroorzaakt. We hopen te kunnen rekenen op jullie geduld in deze uitzonderlijke tijden.

...

Zet de gezondheid van jou en je omgeving op één als je een pakket wilt verzenden of ontvangen. Volg altijd de richtlijnen van de overheid. De laatste informatie vind je in onze COVID-19 Helpdesk.


Limiet Modus in Spanje: verkoop nu, verzend later
7 mei 2020

De Limiet Modus is nu beschikbaar in Spanje. Voor het shoppen en verkopen kun je verschillende Correos-verzendopties kiezen. Verkopers hebben nu langer de tijd om hun artikelen veilig te verzenden.

Vanwege de nieuwe overheidsrichtlijnen over de versoepeling van de lockdown, kun je nu verzenden in Limiet Modus. Om deze reden is de verkoop op Vinted gedeeltelijk geactiveerd en kun je verzenden met Correos Domicilio, Oficina, en Citypaq.

Correos werkt nog met beperkte capaciteit om de veiligheid van hun werknemers en klanten te waarborgen, daarom hebben we de verzendtijd tijdelijk verlengd tot 21 dagen. Hierdoor kun jij je pakket verzenden wanneer het veilig voor je voelt, en kan Correos haar werkzaamheden rustig aan hervatten.

Als je nog niet wil shoppen of verkopen,kun je bestellingen annuleren vóórdat het artikel is verzonden (zonder dat dit invloed heeft op je reviews), artikelen reserveren, of je verkoop tijdelijk op stopzetten via de Vakantiemodus.

Zet altijd de gezondheid van jezelf en de community op één bij het ophalen en wegbrengen van pakketten. Volg daarnaast de richtlijnen van je lokale overheid en lees meer in onze COVID-19 Helpdesk.

Verzend met Correos – veiligheidsmaatregelen zijn genomen

Correos is de enige pakketdienst die momenteel beschikbaar is via de betaalmethode van Vinted, maar we zijn bezig om volgende week meer verzendopties aan te bieden.

Correos heeft de nodige maatregelen getroffen om de gezondheid van haar werknemers en klanten bij postkantoren te beschermen:

• De postkantoren hebben beperkte openingstijden: 8.30-14.30 uur.
• Minimaal 2 meter afstand in de rij is verplicht en het aantal personen dat wordt toegelaten in het postkantoor is beperkt.
• Alle handelingen worden contactloos uitgevoerd. Pakketten worden op de toonbank gelegd, er wordt een veilige afstand gehouden en je hoeft niets te ondertekenen.

Je kunt je pakket ophalen of afgeven tijdens de openingstijden, maar neem altijd de veiligheidsmaatregelen in acht. Probeer het ophalen of afgeven – indien mogelijk – te combineren met noodzakelijke boodschappen (zoals naar de supermarkt of apotheek gaan).

We hopen in deze tijd te kunnen rekenen op jullie begrip en geduld. Wacht- en verzendtijden kunnen langer zijn dan normaal vanwege de hoeveelheid pakketten, en vanwege andere beperkingen van diensten.

Verkopen in Limiet Modus

Correos is de enige pakketdienst die momenteel beschikbaar is via de betaalmethode van Vinted. De koper kan kiezen tussen Correos Oficina, Domicilio of Citypaq. Het proces van wegbrengen is precies hetzelfde, welke verzendoptie de koper ook kiest.

Gebruik bij het verkopen van artikelen de gebruikelijke stappen: Print het verzendlabel, plak het op je pakket en breng het naar het dichtstbijzijndste afgiftepunt. De verzendtijd is nu tijdelijk 21 dagen – normaal gesproken heb je hier 5 dagen voor. Op deze manier geven we je de tijd om naar het postkantoor te gaan wanneer het voor jou veilig voelt.

Houd er rekening mee dat Correos met beperkte capaciteit werkt, dus we vragen je geduld tijdens het bezorgproces van een pakket. We werken hard aan een oplossing, dus houd onze website in de gaten en we laten je het weten zodra meer verzendopties mogelijk zijn.

Shoppen in Limiet Modus

Als koper kun je kiezen uit alle beschikbare Correos verzendmethodes: Domicilio, Oficina of Citypaq. Correos is de enige pakketdienst die momenteel beschikbaar is via de betaalmethode van Vinted, maar we zijn bezig om volgende week meer verzendopties aan te bieden.

Kies je voor Correos Domicilio, dan wordt je pakket op het door jou gekozen adres bezorgd. De bezorging is volledig contactloos, dus je hoeft niets te ondertekenen.

Met Correos Oficina wordt je pakket bezorgd bij het dichtstbijzijnde postkantoor. Binnen 15 dagen kun je het pakket ophalen, rekening houdend met de bovengenoemde veiligheidsmaatregelen.

Correos Citypaq is de nieuwe Correos-kluisjesservice. Je pakket wordt bij een kluisje in de buurt bezorgd. Je kunt je pakket op elk willekeurig tijdstip, binnen 5 dagen ophalen.

De prijzen voor de services vind je in onze Prijslijst.

Bezorgtijden kunnen, vanwege beperkte capaciteit en langere tijd om te verzenden, langer zijn dan normaal, dus heb geduld. Blijf de veiligheidsmaatregelen volgen en combineer het ophalen van je pakket – indien mogelijk – met noodzakelijke boodschappen.

Lopende bestellingen

Bestellingen waarvan de pakketten al onderweg waren tijdens de lockdown in Spanje, worden voortgezet. Binnenkort ontvang je een update over de bezorgstatus.

Geen zorgen als je pakket onderweg is met een andere pakketdienst. Je pakket wordt veilig bewaard en we laten het weten zodra de bezorging wordt hervat.

Bedankt voor je geduld en medewerking in deze tijd. Blijf veilig!

Beperkte Modus is live – verkoop nu, verzend wanneer het veilig is
9 april 2020

Vandaag lanceren we Beperkte Modus in Frankrijk. Hierdoor kun je thuis blijven en later verzenden wanneer het veilig is, of je kunt een contactloze verzendoptie gebruiken.

We hebben ons platform aangepast zodat je binnen Frankrijk kunt verkopen en kopen, en later, wanneer het veilig is, je artikelen verzendt. Je hebt nu 21 werkdagen om je artikelen te verzenden. We houden de situatie voortdurend in de gaten en zullen in overeenstemming met de overheidsbeperkingen beslissen of de verzendingstermijnen verder worden verlengd.

Als je tijdens deze periode niet veilig kunt verzenden, kun je de bestelling annuleren voordat het pakket is verzonden (zonder dat het je beoordelingen beïnvloedt). Ook kun je artikelen reserveren of de verkoop tijdelijk opschorten door de Vakantiemodus in te schakelen. Ondertussen werken we aan het verbeteren van onze veilige verzendopties.

Hieronder lees je hoe je Vinted gebruikt in de Beperkte Modus.

Blijf thuis – verzending kan wachten

We vragen je om de overheidsrichtlijnen te volgen en thuis te blijven. Zet de gezondheid van jou en je omgeving op één. Als je twijfelt, neem dan niet het risico. Blijf thuis en verzend later. De verzendtermijnen zijn momenteel verlengd tot 21 dagen.

Contactloos verzenden met La Poste

Als je nu artikelen wilt verzenden, raden we je ten zeerste aan de contactloze optie van La Poste Colissimo te gebruiken. Met deze dienst kunnen verkopers thuis een verzendlabel printen en het pakket met verzendlabel in de brievenbus achterlaten. Kopers ontvangen het pakket vervolgens in hun eigen brievenbus. Lees hier meer over hoe dit werkt. Als deze brievenbus-naar-brievenbus-optie niet voor jou beschikbaar is en je in plaats daarvan een afgiftepunt van La Poste moet bezoeken, raden we je aan te wachten en het pakket later te verzenden of de bestelling te annuleren.

Hoe je nu artikelen kunt verkopen of reserveren

Als je een artikel verkoopt, wacht dan tot het veilig genoeg voelt om het te verzenden. De verzendtermijnen zijn momenteel verlengd tot 21 dagen. Als je niet de gelegenheid hebt om binnen deze tijd te verzenden, annuleer dan de bestelling. Dit is gratis en heeft geen invloed op je feedback.

Als alternatief kun je een artikel voor een langere periode van 60 dagen reserveren en het daarna verkopen en verzenden. Om een artikel dat je verkoopt te reserveren klik je op 'Markeren als gereserveerd' in de chat met de koper. Je kunt ook naar de advertentie gaan → Klik daar op de drie stipjes in de rechterbovenhoek → Klik op 'Markeren als gereserveerd' en selecteer het lid waarvoor je het artikel reserveert.

Jij beslist hoe je wilt verzenden

Leden die nu willen verzenden hebben drie opties: La Poste Colissimo, Chronopost Shop2Shop en aangepaste verzending. Mondial Relay is momenteel niet actief – we laten het je weten zodra deze dienst weer beschikbaar is.

Als je lokale afgiftepunt ook is waar je jouw belangrijkste boodschappen doet, dan wil je misschien nog steeds de shop-to-shop-service van Chronopost gebruiken. Chronopost heeft maatregelen genomen om jou en het winkelpersoneel te beschermen. Verlaat alsjeblieft het huis niet alleen voor Vinted. Combineer een verzending altijd met iets anders belangrijks. Je kunt je verzendvoorkeuren voor Chronopost wijzigen in je instellingen.

Zorg bovenal voor jezelf en anderen door de richtlijnen van de overheid te volgen. Neem geen risico – verzending kan wachten.

Het is jouw keuze

De keuze om te beginnen met verkopen of kopen is natuurlijk helemaal aan jou. Als je nog geen artikelen wilt verkopen of reserveren, schakel dan de Vakantiemodus in je profiel in. Je kunt bestellingen, voordat ze worden verzonden, kosteloos annuleren zonder negatieve feedback te ontvangen.

Hoe je nu artikelen kunt kopen of reserveren

Je kunt nog steeds artikelen kopen en reserveren op Vinted. Verkopers versturen de artikelen na aankoop, en alleen als het veilig voelt. Ze hebben een verlengde verzendperiode van 21 werkdagen.

Zowel de koper als de verkoper kunnen de bestelling op elk moment annuleren voordat het artikel wordt verzonden. Dit is gratis en heeft geen invloed op je feedback.

Om een reservering aan te vragen voor een artikel dat je wilt kopen: Ga naar de advertentie → Klik op 'Bericht sturen' → Stuur de verkoper een bericht → Wacht tot ze het voor je reserveren.

Bestellingen die nog worden verwerkt

Als je pakket tijdens het transport wordt vastgehouden, is je artikel in goede handen en wordt je bestelling verwerkt zodra de pakketdienst de activiteiten hervat. De pakketdienst zal je informeren zodra de verzendingen weer worden uitgevoerd.

Bezoek ons speciale COVID-19 Helpcentrum voor meer informatie over dit onderwerp. We houden je ook hier op het Infobord op de hoogte. Informatie over de verzendkosten zal hier beschikbaar zijn.

Dank je wel voor je geduld en medewerking in deze tijd. Zorg goed voor jezelf!


Vanaf donderdag kun je weer kopen en verkopen in Frankrijk
6 april 2020

Zoals we eerder met je deelden, besloten we een paar weken geleden de bestellingen via Vinted voor Frankrijk en Spanje, en tussen landen op onze internationale marktplaats tijdelijk te pauzeren. We bestudeerden de situatie, bekeken verschillende opties en zochten naar oplossingen. Er zijn nu tijdelijk langere verzendtermijnen en je kunt bestellingen sanctieloos annuleren. Deze aanpassingen zijn nog steeds geldig. Nu zijn we klaar voor de volgende stap: Binnenkort kun je weer kopen en verkopen op Vinted.

Vanaf donderdag kun je weer kopen en verkopen op Vinted. Dit geldt op dit moment alleen voor bestellingen binnen Frankrijk.

Hoe werkt het?

Donderdag hervatten we verzendingen met een aantal pakketdiensten. Zodra de verzendopties beschikbaar zijn, kun je de verzendkosten zoals altijd terugvinden in onze Prijslijst. Instructies voor het kopen en verkopen vind je in onze Helpdesk.

We raden je aan om zoveel mogelijk gebruik te maken van contactloze verzending zoals het verzenden van je pakket via jouw persoonlijke brievenbus – de Mailbox2Mailbox-optie van La Poste Colissimo. Denk eraan dat je onze veiligheidsrichtlijnen volgt bij het kopen en verkopen.

Je beslist natuurlijk helemaal zelf of je weer wilt kopen en verkopen. Als je nog niet wilt verkopen, kun je de Vakantiemodus inschakelen via je profiel.

Bezoek de speciaal opgerichte COVID-19 Helpdesk voor meer informatie.

Denk aan je veiligheid

Blijf voor je veiligheid zoveel mogelijk thuis, combineer belangrijke uitstapjes wanneer je het huis verlaat en volg alle veiligheidsrichtlijnen van de overheid.

We raden je aan geen artikelen te kopen of verkopen buiten ons betalingssysteem. Deze transacties zijn niet veilig en kunnen leiden tot oplichting of fraude.

Dank je wel voor je steun en medewerking gedurende deze periode.


Adviezen voor je veiligheid en gezondheid
30 maart 2020

Wees voorzichtig bij je transacties

Lees regelmatig de adviezen van de overheid en de pakketdiensten om te weten of het veilig is om pakketten te verzenden of op te halen. Houd er rekening mee dat je boetes en andere sancties riskeert als je deze adviezen niet opvolgt. Als je je transacties voorlopig wilt pauzeren dan kun je de vakantiemodus inschakelen.

Combineer je uitstapjes

Als de overheid toestaat dat je pakketten verzendt, probeer dan je bezoek aan het afgifte-/afhaalpunt te combineren met een ander noodzakelijke uitstapje (zoals naar de supermarkt of de apotheek). Probeer te vermijden dat je je huis verschillende keren moet verlaten en volg altijd het advies van de overheid over wat je wel en niet mag doen.

Houd afstand

Als je je huis om wat voor reden dan ook moet verlaten – zoals voor het ophalen of verzenden van een pakket – houd dan minstens 1,5 meter afstand van anderen. Blijf thuis als je je niet goed voelt. Wees extra voorzichtig als je samenwoont met iemand uit een risicogroep.

Was je artikelen

Zoals altijd was je je artikelen voor je ze verzendt. Als je een artikel hebt gekocht, was het dan na ontvangst.

Blijf actief

Vinted houdt z’n deuren voor je open. Als je thuis moet blijven, gebruik je tijd dan goed en begin met opruimen! Je kunt chatten met andere gebruikers, je favorieten bewaren en artikelen reserveren. En zoals altijd is het een goed idee om contact te houden met je kopers en hen te informeren over de status van hun bestellingen.

Vergeet de hygiëneregels niet

Was je handen regelmatig en grondig gedurende minstens 20 seconden. Probeer om niet aan je ogen, neus en mond te komen. Bedek je mond en neus met een papieren zakdoek als je moet hoesten of niezen. Gooi die zakdoek meteen daarna weg, en was ook je handen. Heb je geen zakdoek bij de hand? Gebruik dan de bovenkant van je mouw of je elleboog (niet je handen).

Neem je online veiligheid serieus

Pogingen om persoonlijke gegevens te stelen via phishing en malware nemen wereldwijd toe. Open geen ongevraagde bijlagen en links, ook al lijken ze afkomstig van een betrouwbare bron. Ons team houdt verdachte activiteiten en gevaren nauwlettend in de gaten om jou te beschermen, maar als je ooit twijfelt over een berichtje dat afkomstig lijkt te zijn van Vinted, vraag dan onze Klantenservice om te controleren of het echt is. En zoals altijd, blijf altijd in de app wanneer je koopt, verkoopt of communiceert met andere Vinted-leden – binnen de app blijf je beschermd.

Deel feiten, geen fictie

Controleer de informatie die je online krijgt via social media of van familie en vrienden. Deel geen foute medische informatie via chatberichten of posts op het forum (lees onze forumregels). Informeer jezelf via openbare gezondheidsinstanties zoals de Wereldgezondheidsorganisatie. Wereldgezondheidsorganisatie.

Zorg voor jezelf en anderen

Als je je bang of gestrest voelt, stop dan even met het volgen van nieuws en social media. Zet je eigen gezondheid en die van de mensen in je omgeving voorop. Volg daarom de adviezen van je lokale overheid in Nederland of in België , en de internationale aanbevelingen .

Houd contact

In deze tijden is het erg belangrijk om verbonden te blijven met de mensen in je omgeving. Bewaar fysieke afstand, maar houd contact met je familie, vrienden en buren via berichten en telefoontjes. Samen komen we hier doorheen.

Let op: We raden je ten stelligste af om artikelen te kopen buiten ons betalingssysteem om. Deze transacties zijn niet veilig want er wordt om je persoonlijke gegevens gevraagd. Dat kan leiden tot pogingen tot oplichting en fraude. Organiseer geen ontmoetingen om artikelen te ruilen of persoonlijk te overhandigen zolang bepaalde quarantainemaatregelen van kracht zijn.

Meer informatie over de huidige situatie en de gevolgen daarvan voor je ervaring op Vinted vind je in onze Helpdesk.


Blijf in contact dankzij reserveringen
24 maart 2020

Vinted is nog altijd open. Je kunt chatten, artikelen plaatsen, favorieten selecteren en artikelen reserveren, zelfs al zijn de verkopen en verzendingen tijdelijke gepauzeerd.

Hoe reserveer je een artikel dat je wilt verkopen?

Als iemand je een bericht stuurt met de vraag om een artikel te reserveren dan kun je dat doen. Zo kan hij of zij het artikel eenvoudig kopen als de pakketdiensten opnieuw functioneren.

ⓘ Om een artikel te reserveren, klik je op ‘Markeren als gereserveerd’ in de conversatie over het artikel. Je kunt ook naar de advertentie voor het artikel gaan → op de drie puntjes klikken in de rechterbovenhoek → op ‘Markeren als gereserveerd’ klikken, en daar de Vinted-gebruiker selecteren voor wie je het reserveert.

Gereserveerde artikelen worden verborgen voor andere Vinted-gebruikers tot de reserveringsperiode is afgelopen. Je kunt een reservering op elk moment annuleren. Lees hier meer over hoe reserveringen werken.

Hoe reserveer je een artikel dat je wilt kopen?

Heb je iets gevonden dat je leuk vindt? Vraag aan de verkoper om het voor je te reserveren. Dat kost je niets. Daarna kun je het eenvoudig kopen zodra de pakketdiensten opnieuw functioneren. Je kunt een reserveringsverzoek op elk moment annuleren.

ⓘ Om een artikel te reserveren: Open de advertentie voor het artikel → klik op ‘Bericht sturen’ → stuur de verkoper een bericht → wacht tot hij of zij het artikel voor je reserveert.

Blijf veilig en blijf in contact

Dit is een moment waarop we als community in contact willen blijven en voor elkaar willen zorgen. We werken hard om je praktische en veilige oplossingen te kunnen aanbieden. Hou dus zeker onze updates in de gaten.

Antwoorden op je vragen vind je op onze Helpdesk. We werken die pagina voortdurend bij om je vragen over de huidige situatie – en de impact daarvan op je ervaring met Vinted – te beantwoorden.

Laat ons samenblijven op afstand!


Verzendtermijnen verlengd – blijf veilig thuis
17 maart 2020
​​

Wij zijn continu bezig met het zoeken naar oplossingen om ons platform aan te passen aan de nieuwste officiële vereisten in Europa. De termijnen voor het verzenden en ophalen van artikelen zijn daarom verlengd. 

Houd er rekening mee dat verzendroutes tussen Spanje en Frankrijk, België en Frankrijk en Nederland en Frankrijk momenteel zijn opgeschort. Dit kan invloed hebben op je huidige bestellingen en leiden tot vertraging in de bezorging.

Je kunt onze volledig bijgewerkte FAQ lezen voor meer informatie.


Verzendupdates Mondial Relay, Chronopost en La Poste
16 maart 2020

Mondial Relay schort alle verzenddiensten in Frankrijk en Spanje op. Hun lokale diensten in België werken voorlopig normaal, maar de internationale verzending van en naar België is opgeschort. Dit kan invloed hebben op je huidige bestellingen en leiden tot vertraging in de bezorging.

We werken nauw samen met onze verzendpartners om aanvullende oplossingen te vinden.

Antwoorden op je vragen vind je in onze FAQ. We werken deze pagina voortdurend bij om je zorgen over de huidige situatie en hoe deze jouw Vinted-ervaring mogelijk beïnvloedt, weg te nemen.

Bedankt voor je geduld en medewerking.


Mogelijke problemen met verzendingen
15 maart 2020

14:00: We willen je informeren dat de nieuwste aanbevelingen van de Franse overheid gevolgen kunnen hebben voor de beschikbaarheid van afhaal- en afgiftepunten in Frankrijk. Dit kan ook gevolgen hebben voor je transacties.We werken samen met onze verzendingspartners en we houden je op de hoogte over nieuwe oplossingen zodra we meer informatie ontvangen.

Als je vragen hebt, neem dan hier contact met ons op. Voor meer informatie over de huidige status kun je ook de website van de gekozen verzenddienst raadplegen.


Mogelijke vertragingen bij bezorging
13 maart 2020

11 p.m.:  Verzendingen vanuit Spanje naar Nederland, België en Frankrijk zijn tijdelijk opgeschort. Dit kan effect hebben op je bestellingen. We werken nauw samen met onze pakketdiensten en houden je op de hoogte van verdere oplossingen zodra we meer informatie hebben. Voor vragen kun je hier contact met ons opnemen.

6 p.m.:  De maatregelen om de verspreiding van COVID-19 in Europa te beperken, kunnen de bezorgtijden van pakketten beïnvloeden. Ook de openingstijden van afgifte-of afhaalpunten kunnen gewijzigd zijn.

We zullen alle relevante updates hier plaatsen zodra we ze van de pakketdiensten ontvangen. Voor meer informatie over de actuele status je pakket, bezoek je de website van jouw pakketdienst.


Korting op de verzendkosten voor Nederland
1 mei 2020

De korting op de verzendkosten is een maand verlengd – je kunt nu profiteren van de lagere verzendkosten tot en met 1 juni 2020. We bieden deze korting voor een beperkte tijd aan, voor verschillende verzendroutes binnen Nederland. Bekijk de tabel hieronder voor alle informatie.

• Verkopers vergroten hun verkoopkansen omdat kopers geld besparen op verzendkosten. Grijp je kans en upload nu je items!
• Kopers profiteren van korting op de verzending voor geselecteerde routes, als ze via Vinted betalen. Tik op de knop ‘Kopen’ en krijg automatisch toegang tot de voordelig geprijsde verzendkosten én Kopersbescherming. Begin nu met shoppen.

Dit zijn de kortingsprijzen en verzendopties.

Route

Pakketdienst

Gewicht pakket

Verzendkosten – originele prijs

Verzendkosten – prijs met korting

NL <> NL

Homerr

Tot 0,5 kg

2,85 €

0,99 €

Tot 1 kg

Tot 2 kg

DPD, DHL

Tot 20 kg

3,90-4,30 €

2,99 €


Deze korting is van toepassing op zowel bundels als op losse items. Belangrijk is dat de items worden gekocht of verkocht via Vinted, en dat je gebruik maakt van onze geïntegreerde verzendmethodes en de Kopersbescherming. De aanbieding is geldig tot en met 1 juni 2020.

Vinted behoudt zich het recht voor om deze aanbieding op elk gewenst moment te verlengen of stop te zetten.

Als je vragen hebt, neem dan contact met ons op.


Verzendingen binnen Spanje met Mondial Relay/Punto Pack zijn nu goedkoper
1 februari 2020
​​

Van 1 februari tot en met 31 juli 2020 zijn er lagere verzendkosten voor verzendingen binnen Spanje met Mondial Relay/Punto Pack:

• Normaal gesproken betaal je bij deze pakketdienst tussen de € 2,90 en € 5,19 voor het verzenden van een pakket van maximaal 2 kg.
• Tijdens deze promotieperiode kost het verzenden van een pakket tot 2 kg slechts € 2,50.

Hiermee is Mondial Relay/Punto Pack de goedkoopste optie op Vinted voor het verzenden van items in Spanje.

Kopers ontvangen hun pakketten makkelijk en tegen een voordelig tarief – ze hoeven alleen de Mondial Relay/Punto Pack-optie te kiezen wanneer deze bij het betalen beschikbaar is.

En verkopers kunnen hun verkopen een boost geven dankzij deze lage verzendkosten. Ze kunnen de verzendoptie Mondial Relay/Punto Pack in hun profiel activeren door te klikken op "Mijn instellingen" → "Verzending".

Mondial Relay/Punto Pack is een praktische en handige verzendoptie, en heeft meer dan 2300 afgifte- en afhaalpunten in heel Spanje.

Bezoek onze Helpdesk voor meer informatie over verzendingen via Vinted.

Bekijk de Prijslijst voor meer informatie over verzendkosten.


De Home-categorie op Vinted
1 december 2019

Je kunt nu shoppen en verkopen in onze Home-categorie. Omdat stijl verder gaat dan enkel kleding.

We zijn blij dat we onze leden de kans kunnen geven nog wat extra geld te verdienen. En daarnaast hebben ze nu ook de kans om hun huizen te restylen met tweedehands items.

Shop geweldige tweedehands homedecoratie voor een zacht prijsje. Je vind de items onder Home.

Home ontdekken

Ruim je huis op en upload de spullen die je niet meer gebruikt. Het uploaden in deze nieuwe categorie werkt hetzelfde als altijd – je ziet nu de optie om zowel Home items als kleding te uploaden.

Nu uploaden

Verkoop en koop deze items – en meer – in Home:

• Textiel, waaronder beddengoed, decoratieve kussens, dekens, handdoeken, gordijnen, tapijten, matten, tafellinnen, en muurdecoratie
• Decoratie, als kaarsen, vazen, klokken, spiegels, lijstjes, planken, sieraden- en make-up-organisers, kledinghoezen en -hangers, manden en dozen
• Tafelgerei waaronder bestek, servies, tafelaankleding, glazen, kopjes, mokken, en thee- en koffiepotten
• Boeken, zowel fictie als non-fictie, paperbacks en hardbacks

Meer informatie over wat en hoe je kunt uploaden vind je hier. Sommige items – zoals beddengoed en handdoeken – kunnen alleen worden geüpload als ze nieuw zijn met aangehecht prijskaartje. En hier kun je nog eens onze Catalogusregels doornemen.


Herfstupdates van onze Algemene Voorwaarden
29 augustus 2019

We willen dat ons papierwerk nèt zo up-to-date is als ons platform. Daarom hebben we onze Algemene Voorwaarden geüpdatet.

Dit is een korte samenvatting:

- Er is meer uitleg te vinden over hoe de feedback van leden op Vinted werkt. Elk lid dat een bestelling voltooid kan feedback achterlaten voor het andere lid. We betalen nooit voor deze beoordelingen. Feedback is van en voor de community.

- We hebben meer informatie gegeven over wanneer en waarom oude advertenties mogelijk verborgen of verwijderd zijn. We doen dit om ervoor te zorgen dat het platform volstaat met nieuwe advertenties. We nemen altijd contact met je op voordat we iets verbergen of verwijderen.

- We hebben de Algemene Voorwaarden in z’n algemeenheid opgefrist. Dit hebben we gedaan om ervoor te zorgen dat ze volledig in lijn zijn met alle ontwikkelingen op ons snelgroeiende platform.

De nieuwe Algemene Voorwaarden gaan in op 25 september 2019. Om Vinted na deze datum te blijven gebruiken, moeten leden de nieuwe voorwaarden accepteren.

Heb je vragen? Neem dan contact met ons op: [email protected]

Hier accepteren


Nieuwe internationale verzendmethodes met DHL
20 augustus 2019

We hebben twee nieuwe verzendmethodes voor internationale verzendingen met DHL. Dit zijn de belangrijkste voordelen!

- Verkopers uit Nederland, België en Spanje, en kopers uit Nederland, België, Frankrijk en Spanje kunnen profiteren van voordelige internationale verzendmethodes
- Verkopers kunnen kiezen uit honderden afgiftepunten om hun pakketten te verzenden. De servicepunten zijn verspreid door het hele land (DHL ServicePoints in Nederland en Spanje, Bpost afgiftepunten in België)
- Kopers kunnen kiezen om hun pakketten thuis te ontvangen, of ze kunnen een ophaalpunt in de buurt kiezen (DHL ServicePoints in Nederland en Spanje, Bpost ophaalpunten in België, en Relais Colis ophaalpunten in Frankrijk)
- Verzenden met DHL is makkelijk: er is één tarief voor alle pakketten onder de 20 kg – ideaal voor zwaardere pakketten! Meer informatie over de maximale afmetingen vind je in de Prijslijst)
- Met DHL betaalt de koper via Vinted voor het verzenden. De verkoper ontvangt een makkelijk kant-en-klaar verzendlabel mét trackingnummer

De verzendkosten voor het verzenden van een pakket van elk formaat en gewicht (tot 20 kg) van servicepunt naar servicepunt, zijn:

- Nederland → Nederland: € 4,30
- Nederland → België: € 5,80
- Nederland → Frankrijk: € 6,40
- Nederland → Spanje: € 10,30

De verzendkosten voor het verzenden van een pakket van elk formaat en gewicht (tot 20 kg) van servicepunt naar een huis, zijn:

- België → Nederland: € 5,80
- Spanje → Nederland: € 10,30

Meer details over DHL en de verzendkosten vind je in onze Prijslijst.


Nieuwe internationale verzendmethode: DPD Pickup
12 juni 2019

We hebben een nieuwe verzendmethode toegevoegd op Vinted: DPD Pickup. Dit zijn de belangrijkste voordelen:

🌍 Deze nieuwe optie biedt betaalbare en makkelijke verzending vanuit Nederland naar België, Luxemburg en Frankrijk
📦 Met DPD Pickup betaalt de koper via Vinted voor het verzenden. De verkoper ontvangt een kant-en-klaar verzendlabel – makkelijk
💰 Met DPD Pickup kun je goedkoper verzenden waardoor je verkopen waarschijnlijk een boost krijgen
🔒 Elk pakket is verzekerd tegen verlies tot een waarde van €520.

Met deze service worden pakketten afgeleverd en opgehaald bij DPD-depots, waardoor kopers hun pakket kunnen ophalen wanneer het ze zelf uitkomt.

Deze verzendmethode is nu voor alle verkopers geactiveerd, maar je kunt hem altijd uitzetten bij je instellingen. Wij moedigen je aan om het in ieder geval te proberen. Je betaalt minder voor het verzenden, en het is heel makkelijk in gebruik.

Meer details over DPD Pickup en de verzendkosten vind je in onze Prijslijst.


Nieuwe verzendopties met Correos
28 mei 2019

We bieden nu een aantal voordelige verzendopties aan met Correos Paq Estándar.

Dit zijn de voordelen voor jou:


- Je kunt pakketten nu laten leveren bij Correos-postkantoren
- Daardoor worden verzendingen tussen Correos-kantoren in Spanje erg voordelig
- Je pakketten zijn verzekerd voor een waarde van 20 € als ze zoekraken of worden beschadigd tijdens de verzending

Daarnaast is tracking inbegrepen voor elk type pakket dat wordt verzonden met Correos. De verzendkosten zijn:

Paq Estándar met levering bij een Correos-postkantoor

- 0–2kg: €2.60
- Tot 5 kg: 3.40 €
- Tot 10 kg: 4.40 €
- Tot 20 kg: 8.20 €


We hebben de commentaren bij de artikelen verwijderd
2 april 2019

Vandaag hebben we de commentaren bij de advertenties voor artikelen verwijderd omdat de meeste van onze leden ze niet gebruikten.

Als je meer wilt weten over een specifiek artikel, klik dan bij de advertentie op de knop ‘Bericht sturen’ om privéberichten te versturen – net zoals je dat nu ook al doet.

Je kunt nog steeds zoveel vragen stellen als je wilt en nu de commentaren zijn verdwenen, blijft er meer plaats over op je scherm voor foto’s en andere nuttige informatie.


Vinted breidt uit naar Nederland en Luxemburg
15 februari 2019

Vanaf 4 maart kun je in twee extra landen winkelen, Nederland en Luxemburg.

Hierdoor kunnen nog meer kopers jouw kledingkast vinden, en krijg jij ook de kans om in de kledingkast van veel meer leden te winkelen.

Om deze verandering mogelijk te maken, hebben we de algemene voorwaarden en prijslijst van Vinted bijgewerkt.

Neem even de tijd om deze wijzigingen te bekijken. Je vindt de aangepaste algemene voorwaarden hier en onze bijgewerkte prijslijst hier.

Zoek je meer informatie over deze wijzigingen? Bekijk dan zeker onze ’Veelgestelde vragen’.


Een update van ons Cosmetica Beleid
18 december 2018

Om de veiligheid van iedereen op Vinted te vergroten, staan we de verkoop van bepaalde cosmetica, parfums en schoonheidsproducten, die mogelijk schadelijk kunnen zijn voor de gezondheid van onze leden, niet langer toe.

In navolging van deze aanpassing, is de verkoop van cosmetica, parfums en schoonheidsproducten die niet in hun originele, gesealde verpakking zitten, niet langer toegestaan op Vinted.

Daarom vragen we je geen parfums, make-up, crèmes, lotions en haarverzorgingsproducten te plaatsen als die reeds gebruikt zijn of als ze niet meer in hun originele, gesealde verpakking zitten.

Sponsjes, kwastjes en gebruikte applicators voor make-up in een geopende, originele verpakking kunnen niet worden verkocht - ook niet wanneer ze niet in contact zijn geweest met de huid.

Hou er rekening mee dat deze regel ook geldt voor cosmetica, parfums en schoonheidsproducten die slechts één keer zijn gebruikt.

Meer informatie over deze aanpassingen vind je in onze Catalogusregels en op onze Helpdesk.