Prijslijst

Laatst bijgewerkt: 4 mei 2021

1. Diensten voor kopersbescherming

De Diensten voor kopersbescherming, inclusief Kopersbescherming en Kopersbescherming Pro, zijn Aanvullende Diensten die door VINTED worden aangeboden om Transacties te faciliteren en te beveiligen wanneer Artikelen op de Site worden gekocht met behulp van de geïntegreerde betalings- en verzenddiensten van Vinted (zie onze Algemene Voorwaarden en de Verkoopvoorwaarden voor Pro Verkopers voor volledige informatie). Kopersbescherming en Kopersbescherming Pro (samen de “Diensten voor kopersbescherming”) zijn een integraal en verplicht onderdeel van de Geïntegreerde betalings- en verzenddiensten. 

Om van de Diensten voor kopersbescherming te kunnen profiteren, zal bij de Koper naast de artikelprijs een van de volgende kosten in rekening worden gebracht, afhankelijk van het type Verkoper waar hij/zij bij koopt:

  1. Er wordt automatisch een vergoeding voor kopersbescherming in rekening gebracht wanneer u koopt bij:
    1. een individuele Verkoper (geen Pro Verkoper); of
    2. als de Koper een Pro Gebruiker is die koopt van een Pro Verkoper.
  2. Een Kopersbescherming Pro-vergoeding wordt automatisch in rekening gebracht als de Koper een consument is en een artikel koopt bij een Pro Verkoper. 

Deze kosten worden vóór de voltooiing van de bestelling aan de koper op de site getoond en worden als volgt berekend:

- Een vast bedrag van EUR 0,70; en

- 5% van de tussen de Koper en de Verkoper overeengekomen artikelprijs, ongeacht de verzendkosten of eventuele bijkomende kosten (inclusief de toepasselijke BTW*).

*Opmerking: Als de Koper een consument is, dan is de btw inbegrepen in de Kopersbeschermingsvergoeding, evenals in Kopersbescherming Pro-vergoeding. Als de Koper een Pro Gebruiker is, dan is er geen btw inbegrepen en moet deze door de Pro Gebruiker zelf worden gemeld en betaald. Hetzelfde geldt voor andere betaalde aanvullende diensten die hieronder worden beschreven (zoals “Bumping”, “Wardrobe Spotlight”, enz.).

2. Geïntegreerd verzendsysteem van Vinted

Het Vinted-platform biedt de volgende verzendopties:

- Geïntegreerde verzendetiketten, wanneer Vinted het te gebruiken verzendetiket genereert;

- Verzendinstructies, wanneer de Verkoper het verzendetiket zelf moet kopen volgens de instructies van Vinted; of

- Verzending op maat, wanneer de Verkoper het bedrag van de verzendkosten en de vervoerder bepaalt.

In elk geval worden de verzendkosten weergegeven op de artikelpagina en ook voordat de bestelling wordt voltooid. Deze verzendkosten komen ten laste van de Koper en zijn beschikbaar wanneer de Verkoper een dergelijke optie aan Kopers verstrekt. De volgende verzendopties voor de verkoop van C2C, B2C en B2B zijn beschikbaar bij:

 

Geïntegreerde verzending

Instructies voor verzending

Aangepaste verzending

Een Koper koopt bij een individuele Verkoper

Een Koper koopt bij een Pro Verkoper 

X

X

Een Pro Gebruiker koopt bij een Pro Verkoper

X

X

Als de verzender het pakket verliest:

- Als geïntegreerde verzendetiketten worden gebruikt, zal Vinted de eerste lijn van ondersteuning zijn en als het verloren pakket door de verzender wordt bevestigd als verloren, zal Vinted de Verkoper vergoeden zoals aangegeven in het venster voor de verzendoptie tot aan de aangegeven compensatie, op voorwaarde dat het pakket op de juiste wijze is verpakt;

- Als verzendinstructies worden gebruikt, zal de Verkoper rechtstreeks door de verzender worden gecompenseerd, mits de claim wordt aanvaard. De voorwaarden en bepalingen van de betreffende vervoerder zijn van toepassing, inclusief het bedrag van de beschikbare vergoeding;

- Als de optie Aangepaste verzending wordt gekozen, zal het bedrag van de verzendkosten en de verzender worden gekozen door de Verkoper, die de volledige aansprakelijkheid zal dragen in geval van verlies, schade aan het pakket of als de Koper het pakket niet ontvangt. Bij aangepaste verzendkosten zal Vinted de Koper uitsluitend vergoeden en geen hulp bieden in geval van geschillen tussen de Koper en de Verkoper.

3. Promotiesysteem voor artikelen

U kunt de zichtbaarheid van uw artikelen verbeteren door te kiezen voor de volgende diensten:

3.1 ‘Bumping’ van vermelde artikelen

Artikelen die worden vermeld op Vinted kunnen betere zichtbaarheid krijgen in de artikelfeed/newsfeed en de zoekresultaten in de catalogus van andere leden. Een dergelijke plaatsing gebeurt wanneer het lid 'bumping'-diensten koopt en wordt één keer per dag herhaald gedurende een bepaald aantal dagen, of totdat het artikel wordt verkocht – afhankelijk van wat het eerst komt.

De functie ‘bumping’ duurt:

- 7 opeenvolgende kalenderdagen voor EUR 1,95 of totdat het betreffende artikel wordt verkocht;

- 3 opeenvolgende kalenderdagen voor EUR 1,15 of totdat het betreffende artikel wordt verkocht.

De toepasselijke kosten en de ‘Bumping’-duur worden op het moment van betaling aan u getoond. U ontvangt ook een e-mail met een aankoopbevestiging op uw geregistreerde e-mailadres. ‘Bumping’ is een geautomatiseerde service voor eenmalig gebruik en kan niet worden overgezet van het ene artikel naar het andere of tussen gebruikers.

Vinted zal u van statistieken voorzien over hoeveel mensen uw ‘bumping’ zagen en hier op hebben gereageerd.

Meer informatie over de artikelen op de ‘bumping’-lijst vindt u hier.

Houd er rekening mee dat als een artikel op de ‘bumping’-lijst wordt verwijderd omdat dit niet in overeenstemming is met onze catalogusregels, de bumping niet wordt gerestitueerd.

3.2 Wardrobe Spotlight

Artikelen die worden vermeld op Vinted kunnen worden gepromoveerd naar een aparte sectie in de artikelfeed/newsfeed en de zoekresultaten in de catalogus van andere leden op basis van de voorkeuren van de leden, catalogusfilters en de meest favoriete artikelen. Houd er rekening mee dat u niet kunt kiezen welke artikelen zichtbaar zijn als onderdeel van uw Wardrobe Spotlight. Deze functie werkt alleen als u 5 of meer artikelen hebt geüpload voor verkoop tijdens de 7-daagse periode van de Wardrobe Spotlight. De Spotlight is 7 opeenvolgende kalenderdagen geldig en de periode van 7 dagen blijft lopen, zelfs als er gedurende deze periode geen 5 artikelen te koop zijn. Wardrobe Spotlight eindigt zodra de periode van 7 dagen is afgelopen. Let op: Wardrobe Spotlight is een geautomatiseerde service voor eenmalig gebruik en is niet overdraagbaar tussen leden.

Vinted zal u wekelijks statistieken tonen met informatie over hoeveel mensen artikelen in uw Wardrobe zagen en er op hebben gereageerd.

Meer informatie over de Wardrobe Spotlight-functie vindt u hier.

De Wardrobe Spotlight kost EUR 6,95. 

Het toepasselijke tarief en de Spotlight-duur worden op het moment van betaling aan u getoond.

Let op: Als een of meer artikelen in uw Wardrobe Spotlight-artikel worden verwijderd omdat dit niet voldeed aan onze catalogusregels en/of algemene voorwaarden en dit resulteert in minder dan 5 artikelen in uw Wardrobe, dan eindigt de Wardrobe Spotlight en ontvangt u geen restitutie. Als u bovendien wordt geblokkeerd als gevolg van schendingen van onze Algemene Voorwaarden of Catalogusregels, verdwijnen al uw artikelen uit de Vinted-catalogus en ontvangt u geen restitutie.